Les paradis artificiels

18 Set, 2008

XCode amb la GNU Scientific Library

MacBook — 18 Setembre 2008, 15:34

No programo gaire sovint, però m'havia acostumat a fer-ho amb el vim i un Makefile. Ho segueixo recomanant: és molt còmode i àgil. De totes maneres tenia ganes de provar l'XCode per Mac OS X. El que no m'acaba d'agradar són les ganes dels d'Apple de "camuflar" l'estructura Unix de directoris, cosa que fa relativament complicat accedir a, per exemple, /usr des del Finder. Aquí, però, explicaré quatre coses per fer anar la GSL des de l'XCode.

Jo tinc Mac OS 10.5.2 i l'XCode 3.1. El primer que s'ha de fer és instal·lar-se les llibreries de la GSL. Hi ha vàries maneres de fer-ho, per exemple amb Fink o amb DarwinPorts, però he preferit baixar-me directament l'última versió (gsl-1.11.tar.gz) des de ftp://ftp.gnu.org/gnu/gsl/. Llavors la descomprimeixes, obres la consola, vas al directori on està situada i prepares els Makefile amb la comanda

$ ./configure

Deprés pots compilar la llibreria amb

$ make

I finalment l'instal·les amb un

# make install

Aquesta última comanda segurament caldrà escriure-la des de root o amb un sudo. I per defecte queda instal·lada a /usr/local. Perfecte, ara només cal poder-la utilitzar des de l'XCode. Obres el teu projecte, i vas a "Project -> Edit Project Settings", i d'allà a la pestanya "Build". Busca l'entrada "Header Search Paths" i afegeix "/usr/local/include", activant l'opció "Recursive". Llavors vas a "Other Linker Flags" i afegeixes "-lgsl -lgslcblas". I ja està, ja pots incloure les llibreries que necessitis en el teu codi. Per exemple, per utilitzar les funcions de nombres aleatoris escrius

#include <gsl/gsl_rng.h>

Comentaris


Afegeix un comentari






Powered by LifeType